Familjebesök och friidrott

Förra helgen, det vill säga torsdag kväll till söndag morgon, fick jag besök av familjen. Mycket trevligt, även om vädret verkligen var under all kritik. Jag vet inte riktigt vem jag ska skylla det på, men jag antar att det var pappa som inte hade beställt sommarväder… Men som det nu var hade vi i alla fall mycket tid till att äta god mat på trevliga restauranger, som jag nog inte skulle ha kostat på mig själv. Dessutom var vi och hälsade på Rolf med familj i Dögerode (igen) och svängde förbi Goslar på hemvägen. För alla som inte har besökt Goslar kan jag berätta att det är en mycket fin och medeltida stad med nästan uteslutande korsvirkeshus i innerstaden.

I övrigt har veckan förflutit ungefär som vanligt, utom att jag äntligen lyckades pallra mig iväg till Chris friidrottsträning i tisdags. Jag har länge tänkt att jag borde ägna mig åt någon ny sport, med tanke på att det här universitetet har ett väldigt brett utbud av gratis eller starkt subventionerade idrottsliga aktiviteter, som man borde utnyttja. Dock har det inte blivit av tidigare. Men som sagt, i tisdags tog jag tag i det. Och det var faktiskt riktigt kul. Förutom en hel del frisbeespelande som uppvärmning och avslutning ägnade vi oss åt lite hopp- och skuttövningar (koordination) och löpning på riktiga banor inne i stadion. Jag blev mycket utmattad, och har haft träningsvärk i benfästena och ovanpå revbenen (?) sedan dess. Men nivån verkar bra. Alla är inte tokseriösa, men det finns en hel del riktigt duktigt folk också. Jag ska försöka fortsätta med träningen, i alla fall.

Här har sommaren äntligen kommit tillbaka, och jag har suttit i solen i parken. Hoppas ni också har det fint!

4 svar to “Familjebesök och friidrott”

  1. Ann-Mari Says:

    Vad härligt det låter!
    Jag har ju sett ditt fina löpsteg Lova och tror att det kommer att gå alldeles utmärkt med sportandet 🙂

    Nu ska jag strax cykla ned på stan i det härliga solskenet, för ett lördagsfika på VG med några gamla och några hemkomna ES-are. Iaf Karin. Martin verkar ha fastnat på en flygplats någonstans…

    Kram!

  2. Mormor Says:

    Hej lilla stumpan! Roligt att höra att du har det fortsatt bra. Mamma var här i veckan och berättade om allt ni gjort under deras korta besök och det hanns ju med en hel del får jag säga. Här är det mest sagolika väder sedan nästan en vecka. Vilken sommarvärme! Fästingarna har vaknat till liv och jag har fått mitt första fästingbett. Jag är tyvärr ett favoritbyte för dem.
    Allting blommar här som exempelvis fruktträd och förstås hägg, som nästan är överblommad redan och strax slår syrenerna ut. Det gäller att njuta varje minut under denna korta tid.
    Vi träffade din Mattias häromsöndagen på middag hos Agneta. Han såg pigg och kry ut fast trött var han efter all sångrepetitioner. 1 Juni skall vi gå på OD-konsert som Mattias skaffat oss biljetter till. Hadebra nu och stor kram från morfar och mig. Mormor

  3. Mamma Says:

    Låter skojigt med träningen och sommarvärmen. Här är bråda dagar i solen med machete och andra verktyg för att försöka få någon ordning på trädgård, växthus och potatisland. Kram

Lämna en kommentar